Laatst bijgewerkt: 30 oktober 2001

Nieuwsflitsen:

NIEUWE SINGEL
Tegen het einde van het jaar zal een nieuwe singel worden getrokken uit Den Drol Van Janus. Waarschijnlijk wordt het "Een Dom Blondje".
NIEUWE CD
Volgend jaar (2002) bestaat Katastroof 25 jaar. Om dit te vieren wordt gedacht aan het uitbrengen van een dubbelcd met nieuw werk.
De voorstelling van dit project zal op vrijdag 18 en zaterdag 19 oktober 2002 plaatsvinden. Waarschijnlijk in het vertrouwde Hof ter Lo, zowel vrijdag- als zaterdagavond. We houden je op de hoogte...
Verder wordt ook al gedacht aan een compilatie-cd met het meer ernstige werk, ballades enz.
UITBREIDING VAN DE GROEP
Katastroof denkt aan uitbreiding van de groep. Niet dat het met drieën niet goed loopt, integendeel. Maar we willen wat speelruimte krijgen, voor het geval dat er iemand wegens ziekte zou uitvallen.
Indien er een zanger-muzikant zich tot het genre geroepen voelt mag hij altijd contact opnemen met katastroof@yahoo.com. Of bellen naar het contactadres 03/236 95 86, of zich aanmelden op een optreden.
Hij moet dan wel aan het volgende profiel beantwoorden:
  1. Van het mannelijke geslacht zijn.
  2. Uit omgeving Antwerpen zijn en "Antwaarps" dialect kunnen klappen.
  3. Kunnen zingen.
  4. Achter het genre van Katastroof staan.
  5. Gitaar en keyboard(!) kunnen spelen. Andere instrumenten (bv viool, sax, alpenhoorn of weet-ik-veel) zijn een meerwaarde.
  6. Over eigen vervoer beschikken.
ZJUUL
Heeft momenteel reeds zes solo-cd's opgenomen. Gewoontegetrouw zal een zevende in het voorjaar 2002 van stapel lopen.
ROB
Heeft na zijn solo-cd twee singels uitgebracht:
  1. Met de groep "Double You Are": "I'M WALKING / FROM THE CRADLE"
  2. Als Rob met "DISCO-MASKE / DIE DEUR"
Verkrijgbaar aan de platenstand op de optredens. Aan een volgend album wordt naarstig gewerkt.
JOS
Het Crisis-orkestje begint stilaan een volle agenda te krijgen. Maar meestal betreft het hier privé-feestjes en straatfeesten, weinig podium-acts. Hier toch een paar café-optredens (meestal beginnend rond 21u):
  • za 10/11 café Blauwe Steen. Ernest Van Dijckkaai 34, Antwerpen
  • vr 16/11 café Orakel. Dorpsplein 12, Erps-Kwerps
  • za   8/12 zaal Vona, Hoeverkerkweg 7, Opglabbeek
VIDEO
De Katastrofale video is uit! Er staan 22 live-uitvoeringen op met digitale geluidskwaliteit. De tape zal waarschijnlijk wel in sommige winkels belanden, maar is ook op de optredens te verkrijgen aan de demokratische prijs van 700 F. Degenen die niet kunnen wachten kunnen het kleinood komen ophalen in huize Smos (Tweelingenstraat 15, 2018 Antwerpen), maar wel eerst even een seintje geven (03/236 95 86).
CD-ROM
Nog steeds verkrijgbaar: de CD-Rom van Katastroof, met meer dan 1300 foto's van de groep (ook jeugdfoto's en dergelijke). Verder alle teksten, recenties en andere documenten. Persoonlijk op optredens bij Jos verkrijgbaar aan de richtprijs van 500F. Er is een nieuwe update van dit collectorsitem: versie 1.2. Er zijn weer een pak foto's bijgezet (o.a. Hof ter Lo '98). Op bestelling kan hij ook worden opgestuurd, maar dan komen er verzendingskosten bij.
DE BESTE
Nog steeds te verkrijgen: de compilatie-CD van Katastroof De beste, in alle winkels in Vlaanderen. Alleen waarschijnlijk niet op onze optredens, want hij kost ons te duur, en wij moeten nog van een overstock aan live-video's zien af te geraken.
RAPPER
Voor de voetbal-liefhebbers (die van Antwaarp FC) is er ook nog een singeltje op de markt gekomen van Rapper (Godverdoemme luien hond) en Wij zen voor den Antwaarp, opgenomen in de reeds historische bezetting van vorige eeuw.
FANCLUB
Voor wie het nog niet weet: Katastroof heeft sinds januari 1999 opnieuw een fanclub , met nu al bijna honderd leden. Stichter en voorzitter is niemand minder dan Frankje ("het Zwijntje") Cornelis, daarvoor al bekend als verzamelaar van Katastroof-objecten. Hij heeft trouwens nog een onderbroek van Zjuul in zijn plakboek zitten. Voor alle inlichtingen en inschrijvingen en zo: frankjelke@pi.be

Top 15 Hof ter Lo - 2000:

Zoals iedere fan weet was er in Hof ter Lo (2000) een voorstelling op vrijdagavond en een op zaterdagavond. Tijdens het tweede deel werd de Top 15, genomen uit alle ceedees voorgesteld:

NummerTitelTe vinden op:
1Met de wijven niks as lastHete winters